fbpx

FAQ - EASYPharm App

Downloaden en systeemvereisten

1Hoe GRATIS de EASYPharm mobiele applicatie downloaden?
2Met welke systemen kan de EASYPharm app gebruikt worden?
  • EASYPharm is compatibel met de besturingssystemen iOs & androïd
  • EASYPharm is nog niet compatibel met Windows Phone
  • De app kan op een smartphone of tablet gebruikt worden
  • Een internetverbinding is noodzakelijk
  • De app is beschikbaar in het Frans en in het Nederlands

Uw account

1Inloggen op EASYPharm
Wanneer u een account gecreëerd heeft, vult u uw e-mailadres en wachtwoord in om op EASYPharm in te loggen.
2uitloggen op EASYPharm
Om uit te loggen: klik op "mijn profiel" en daarna op het rode symbool "logout" in het menu van de app.
3Ik kan niet op mijn account inloggen
Controleer of u het correcte e-mailadres (van uw account) en het correcte wachtwoord heeft ingevuld.

Heeft u uw wachtwoord vergeten? Klik op "wachtwoord vergeten".

Heeft u vroeger al een account aangemaakt?

Als u echt niet kunt inloggen, contacteer ons dan op +32 (0) 494 31 47 56 of op info@easypharm.be met vermelding van het gebruikte toestel (smartphone of tablet), uw besturingssysteem IOS of Android) en het model van uw toestel.

Gegevensbeveiliging

1Worden mijn gegevens beveiligd?
De gegevens worden opgeslagen op beveiligde servers voorzien van de meest recente versleutelingtechnieken voor gegevens.

De met uw apotheker uitgewisselde gegevens zijn alleen zichtbaar voor u en uw apotheker.

Ze worden niet aan derden doorgegeven.

Op kunt op elk moment uw bestellingen en conversaties met uw apotheker verwijderen (ze zijn dan niet meer zichtbaar voor de apotheker).

Raadpleeg de pagina VERTROUWELIJKHEID. voor meer informatie over de beveiliging van persoonsgegevens.

Gebruik

1Kies uw apotheek
Kies uw voorkeursapotheek. Die wordt automatisch geselecteerd bij uw toekomstige bestellingen.

NB: U kunt uw voorkeursapotheek nadien wijzigen of uw bestelling naar een andere EASYPharm apotheek sturen.
2Een bestelling plaatsen
U heeft 3 mogelijkheden:
  • Neem een foto van uw voorschrift of van een product
  • Verstuur een foto vanuit uw albums op uw smartphone of tablet
  • Schrijf wat u wenst te bestellen
U wordt via pop-ups op uw smartphone en/of uw tablet gewaarschuwd wanneer de status van uw bestelling gewijzigd is.
3Uw bestellingen beheren
In het tabblad " Mijn bestellingen" vindt u uw vorige en huidige bestellingen.

U kunt een nota aan uw bestelling toevoegen en/of ze verwijderen.
4Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Zodra uw apotheker u gemeld heeft dat uw bestelling klaarligt, kunt u ze in de apotheek gaan afhalen (tijdens de openingsturen van de apotheek).

Opmerking: het elektronisch verzenden van uw voorschrift vervangt uw papieren voorschrift niet. U moet uw papieren voorschrift aan de apotheker overhandigen bij afhaling van uw bestelling.
5Raad nodig van uw apotheker?
Een vraag stellen aan uw apotheker? Dat is simpel!

1. Selectioneer uw apotheek
2. Klik op "een bericht sturen " en er komt een "chat" gesprek tussen u en uw apotheker tot stand.

U kunt ze op eender welk moment verwijderen.

!!!Opgelet: ga voor bestellingen via "een bestelling plaatsen". Op die manier kan uw apotheker de status van uw bestelling wijzigen, zodat u daar een melding van krijgt.
6Uw apotheek vinden
In het tabblad "Apotheken" vindt u enerzijds alle apotheken met de EASYPharm-service en anderzijds alle Belgische apotheken op een kaart.

Staat uw apotheek niet in de lijst? Vraag ons om in uw naam contact met haar op te nemen.
7Alarmnummers
Alarmnummers kunnen direct via uw mobiele EASYPharm App gecontacteerd worden.

Ze zijn altijd bereikbaar, ook als u geen internetverbinding hebt.
8Zoekt u een apotheek van wacht?
Via een link naar de apotheken van wacht kunt u met de mobiele applicatie EASYPharm een geopende apotheek in uw buurt vinden, wanneer de uwe gesloten is.
9Meld een ongewenste bijwerking na inname van een geneesmiddel
Vul gewoon de naam van het geneesmiddel en de ongewenste bijwerking in.

Die informatie word automatisch naar de FAGG en naar uw apotheker doorgestuurd.

U kunt ook in de apotheek een gedetailleerd formulier invullen, met de hulp van uw apotheker.

FAQ - Interface EASYPharm voor de apotheker

Inschrijving

1Hoe inschrijven op Easypharm als apotheker?
Om u te inschrijven, gaat u naar Inschrijving op onze website via die link

. We hebben de volgende gegevens nodig:
  • Naam van uw apotheek
  • APB-nummer
  • BTW-nummer
  • Adres van uw apotheek
  • E-mailadres (niet zichtbaar voor patiënten)
  • Wachtwoord (te gebruiken om in te loggen)
Ons team verifieert uw APB-nummer (om te voorkomen dat mensen met slechte bedoelingen zich als een apotheek voordoen). Vervolgens krijgt u een e-mail om uw registratie af te ronden (keuze van een abonnement). Zodra uw inschrijving afgerond is, heeft u toegang tot de EASYPharm interface.
2Hoeveel kost dat?
U heeft de keuze uit 4 abonnementsformules:
  • Gratis abonnement: U hebt toegang tot het EASYPharm platform en talrijke functies, en kunt een website voor uw apotheek maken. Alleen de functies die met de mobiele EASYPharm App verbonden zijn, zijn niet toegankelijk. U kunt later een abonnement nemen op de volledige formule, als u dat wilt.
  • Maandelijks abonnement €30/maand: u heeft toegang tot alle functies.
  • Jaarabonnement €27/maand: idem, maar u krijgt een gunstiger tarief en 2 maanden gratis als u zich 1 jaar abonneert.
  • Abonnement voor 2 jaar €24/maand: idem, maar u krijgt een gunstiger tarief en 3 maanden gratis als u zich 2 jaar abonneert.
Een abonnement op EASYPharm kan in de kosten van uw apotheek worden ingebracht en is 100% fiscaal aftrekbaar.

Met ons peterschapsprogramma kunt u gratis maanden winnen en die in mindering brengen van uw abonnement (zie " Peterschapsprogramma").
3Peterschapsprogramma
Elke apotheek met een abonnement op EASYPharm kan peter worden van een nieuwe apotheker.

  • U krijgt 1 maand GRATIS, in mindering te brengen van uw abonnement (per creditnota), per gesponsorde apotheek (die voor een betalende abonnementsformule kiest) .
  • De gesponsorde apotheek krijgt 50 % korting op de activeringskosten (€75 in de plaats van €150).
Hoe werkt het?
Tijdens haar inschrijving, bij de keuze van een abonnement, kan de nieuwe apotheek een promotiecode invoeren: het APB-nummer van haar peterapotheek.

Heeft u vragen of verzoeken? Stuur een e-mail naar info@easypharm.be of contacteer ons op +32 (0) 494 31 47 56
4Wat is een "PROMOTIECODE"?
U kunt op verschillende manieren promotiecodes bekomen:
  • Een EASYPharm apotheek heeft u gesponsord
  • Uw groothandel heeft u een voordeelcode gegeven
5Waar vind ik mijn facturen terug?
Les factures vous sont envoyées par e-mail.

Si vous nécessitez un ré-envoi ou une rectification, n'hésitez pas à nous contacter à info@easypharm.be ou au +32(0) 494 31 47 56.
6Wat is de eerste stap na mijn inschrijving?
Eenmaal op de EASYPharm interface, vult u eerst de sectie Mijn apotheek beheren aan.

Alle gegevens die in de mobiele app en op de website van uw apotheek worden weergegeven, zijn uit deze sectie afkomstig.

Als u geopteerd heeft voor een abonnement met de EASYPharm App, stel dan de ontvangst van meldingen op de computers van uw apotheek in (zie "Gebruik").

Login & Account

1Hoe krijgt u toegang tot uw EASYPharm-interface?
Om toegang te krijgen, klikt u op het veld login / Connexion op onze website via deze link

Wij raden u aan het vak "deze gegevens onthouden” aan te vinken opdat u niet elke dag opnieuw uw login-gegevens dient in te geven



Onder ‘CONFIGURATIE’ in deze FAQ kan u de gedetailleerde uitleg terugvinden om uw dagelijkse verbinding met EASYPharm te automatiseren
2Meerdere gebruikers voor uw apotheek
Wij hebben de mogelijkheid voorzien om meerdere gebruikers aan te melden voor uw apotheek, om een historiek te kunnen raadplegen, enkel van belang in het geval u wil weten wie welke klant bediende.

PS: De verschillende gebruikers die u aanmeldt; zullen evenwel afgebeeld worden als leden van uw team op de website van uw apotheek.

Configuratie

1[Eerste configuratie] Stel de pop-up 'NOTI meldingen' in:
Om uw EASYPharm-evaring in de apotheek te vergemakkelijken, volgen hieronder enkel praktische en simpele tips :

Instelling van de NOTI meldingen::
Deze actie maakt het mogelijk pop-up meldingen in te stellen die u zal ontvangen om u op de hoogte te brengen van een nieuwe bestelling, nieuwe boodschappen van uw klanten, enz...

  • Ga naar mijn apotheek beheren op uw EASYPharm-interface;
  • In de tweede kolom, klikt u op NOTI instellen . U wordt doorverwezen naar een pagina die u zal voorstellen verbinding te maken met NOTI. Vermits u nog geen account heeft, gelieve te klikken op de tweede tab I DON'T ALREADY HAVE AN ACCOUNT ,om een account aan te maken.
  • Geef een e-mailadres (login) en een paswoord in (2x). Wij raden u aan dezelfde login & paswoord te gebruiken zoals eerder van toepassing voor de EASYPharm-verbinding zelf, dit om ze uiteraard niet te vergeten.
  • Éen keer teruggekeerd in uw EASYPharm-interface, kan u zien dat er vanaf nu een account NOTI verbonden is met uw EASYPharm-interface.
  • U kan nu het programma NOTI downloaden op elke computer die u wil voorzien van deze meldingen; via deze link .
  • Kies voor de WINDOWS-download
  • Klik op het gedownloade bestand. Dit bestand zal automatisch via een programma uitgepakt worden. Klik op het bestand "noti-win.exe” opdat de installatie ervan wordt uitgevoerd.
  • Éen keer geïnstalleerd, verschijnt er rechtsonder op uw scherm een nieuw icoontje (een cirkel). In principe, vraagt NOTI spontaan naar uw inlog-gegevens (zijnde het e-mailadres en het paswoord dat u heeft aangeleverd bij het aanmaken van uw NOTI-account).
  • Klik rechts op het icoon NOTI rechtsonder op uw scherm>selecteer Préférences Instellingen > en verander in het drop-down menu "Dismiss after” van "5" in “Never”. Dit betekent dat zolang u niet geklikt heeft op de pop-up-melding van de nieuwe bestelling of het nieuwe bericht, deze ook niet verdwijnt.
  • Herhaal deze handeling op elke PC waarop u deze meldingen wenst te ontvangen.

PS: NOTI start automatisch op bij het opstarten van uw PC. Indien er een bestelling werd verstuurd wanneer uw computer werd afgemeld, heeft u deze laatste melding niet ontvangen. Vandaar dat u best bij het opstarten, de EASYPharm-interface even nakijkt op een eventueel gemiste melding. U kunt uw PC instellen opdat het EASYPharm-venster automatisch opent bij het opstarten van uw PC. (zie helemaal onderaan: “EASYPharm automatisch laten openen bij de opstart van de computer”)

2[1ère configuration] Configurer les notifications pop-up dans NEXTPHARM[
Pour les clients NEXTPHARM vous pouvez directement recevoir les notifications pop-up dans NEXTPharm. voici comment les configurer:

  • Allez dans Nextpharm > Paramètres / bouton Divers / onglet Liens modules autres fournisseurs ;
  • Cochez « activer la liaison EasyPharm »;
  • Cliquez sur le bouton « Cliquez ici pour obtenir votre ID et votre Clé »;
  • Vous être redirigé vers la page internet EasyPharm:
    a. Introduisez l’email et le mot de passe que vous avez définis lors de la création de votre compte EasyPharm
    b. Cliquez sur le bouton « Générer »
    c. Notez le pharmacy ID ; notez ou copiez la Key
  • De retour dans Nextpharm, introduisez le pharmacy ID et collez le contenu de la Key dans les zones ad- hoc;
  • Sauvez les paramètres et redémarrez le serveur … C’est terminé!

  • Comment cela se passe-t-il dans Next ?
    Toutes les 3 minutes, Next interrogera automatiquement le site EasyPharm. (Il n’y a pas de connexion à effectuer. Next utiliser le pharmacy ID et le Key que vous avez spécifié dans les paramètres)
    Lorsqu’une nouvelle commande arrive sur le site EasyPharm, un message popup est affiché sur tous les postes de l’officine.

    NB: Si une commande a été envoyée lorsque votre ordinateur était coupé, vous ne recevrez pas de notification. C'est pourquoi, une petite vérification en début de journée de votre interface EASYPharm est conseillée.
    Vous pouvez configurer votre ordinateur pour que la fenêtre EASYPharm s'ouvre à son ouverture (voir section "Lancer automatiquement EASYPharm à l'ouverture de votre ordinateur") NB2: Si vous recevez une commande alors que vous êtes dans EASYPharm et que vous la consultez, vous n'aurez pas de notification supplémentaire dans Nextpharm.

    Vous pouvez télécharger le document explicatif pour l'imprimer : ici.
3[1ère configuration] Complétez les informations sur votre pharmacie
La première fois que vous avez accès à votre interface EASYPharm, il est important de bien compléter la section "Gérer ma pharmacie". Ces données seront affichées sur votre site web ainsi que sur l'application mobile EASYPharm si vous avez souscrit à un abonnement.

Les données à compléter sont partagées entre plusieurs sous-sections:
  • La situation de votre pharmacie;
  • Ses coordonnées de contact;
  • Les spécialisations de votre pharmacie;
  • Les horaires d'ouverture;
  • Les données de facturation;
  • Les données affichées sur votre site web:
    a) Les images de votre pharmacie (logo + 3 fonds d'écran)
    b) Une description "plus commerciale" de votre pharmacie et des services que vous offrez à vos patients
    c) Les lien vers vos réseaux sociaux si vous en avez
  • Les données de facturation;
  • Le type d'abonnement auquel vous avez souscrit
  • Les membres de votre équipe = utilisateurs créés (ceux-ci sont affiché sur le site web de votre pharmacie dans la section "équipe")
NB: C'est également dans cette section que vous configurez les notifications NOTI et où vous pouvez changer votre mot de passe.
4Configuration des notifications avec l'ancien système (Google Chrome)
Vous pouvez également recevoir les notifications de nouvelles commandes ou nouveau message de vos patients par Google Chrome. Pour cela, il faut que Google Chrome soit ouvert. Il est donc indispensable d'ouvrir Google Chrome en début de journée (en vérifiant si vous avez reçu des commandes/messages pendant que votre PC était éteint) et ne NE PAS LE FERMER de toute la journée.

Si vous fonctionnez avec l'ancien système, voici quelques astuces: 1) Configurez votre ordinateur pour que Google Chrome se lance à l'ouverture de votre PC.
2) Configurez Google Chrome pour être connecté automatiquement à EASYPharm à son ouverture.
--> Voir les points du F.A.Q. ci-dessous.

5Lancer automatiquement EASYPharm à l'ouverture de votre ordinateur
Lorsque votre PC est éteint, vous ne recevez pas les notifications de nouvelle commande ou nouveau message de vos patients. C'est pourquoi, un petit coup d'oeil dans votre interface vous permettra de voir si des notifications sont en attente.
/br> Deux étapes sont nécessaires:
  1. Lancer EASYPharm à l'ouverture d'internet:
    • Sur Google Chrome:
      • Cliquez sur les 3 lignes horizontales en haut à droite de votre navigateur
      • Allez dans Paramètres
      • En bas de la page, vérifiez si Google Chrome est bien votre navigateur par défaut (sinon demandez qu'il le soit)
      • En haut de la page, section "Au démarrage", cochez "ouvrir une page ou un ensemble de pages spécifiques > Cliquez sur le lien bleu "Ensemble de pages".
      • Ajoutez l'url de connexion EASYPharm (https://www.easypharm.be/fr/pharmacies/sign_in) et cliquez sur ok (si vous avez bien cliqué sur "se souvenir de moi", vous devriez voir directement votre Tableau de Bord EASYPharm à l'ouverture d'internet).
    • Sur Internet Explorer:
      • Cliquez sur les 3 points en haut à droite de votre navigateur
      • Allez dans Paramètres
      • Cochez "Une ou des pages spécifiques" et sélectionnez "Personnalisé"
      • Copiez l'url de connexion EASYPharm (https://www.easypharm.be/fr/pharmacies/sign_in) dans "Entrez une adresse web" et appuyez sur ENTER
  2. Lancer votre navigateur internet à l'ouverture de votre PC:
    • Sur Windows 6 et 7
      • En bas à gauche de votre ordinateur, cliquez sur l'icône du menu Démarrer
      • Cliquez sur "Tous les programmes" et trouvez dans les dossiers le dossier "Démarrer" ou "Démarrage"
      • Cliquez droit sur ce dossier et ouvrez-le
      • Cliquez à un endroit où le finf est blanc > Nouveau > Raccourci
      • Cliquez sur "Parcourir" et sélectionnez votre navigateur internet (Internet Explorer, Google Chrome, ...). NB: il va chercher dans les liens présents sur votre Bureau.
      • Cliquez sur ok.
    • Sur Windows 8 et 10 En cours d'écriture